torek, 31. januar 2012

IZPITNO OBDOBJE = ČAS ZA SERIJSKO GLEDANJE SERIJ


Servus!

V mesto se je skupaj z meglo in mrazom priplazilo študijsko obdobje. Vsi so pridni in tiho in ob skodelici kave ždijo v svojih sobah za kupi zapiskov, izpiskov in včasih celo knjig. Če se pozno v noč sprehodiš po naseljih z večjo gostoto študentske populacije, je občutek prav prijeten, saj se v temo skozi okna preliva zamolkla svetloba namiznih svetilk in računalniških zaslonov. No, vsaj tako bi bilo v popolnem (za koga že?) svetu.
V tistem drugem, malo manj (ali malo bolj?) popolnem svetu, pa so študenti in študentke, prav tako ob skodelici kave, porazgubljeni v številnih vzporednih svetovih svojih najljubših televizijskih serij. Kar je tudi okej, saj to niti najmanj ne moti idile nočnega sprehajalca.

Študiozni smo tudi v Kinopolisu, zato se bodo imela tokratna filmska srečanja namesto v ponedeljek zgoditi v torek, 7. februarja ob 18:00. Čvekali bomo o vaših in naših najljubših. Serijah namreč.

Twin Peaks = klasika med serijami.
David Lynch + Angelo Badalamenti
Legendarna skodelica kave iz Twin Peaksa.



Pogovor bo tekel o tem, katere serije najraje gledate med študijskim obdobjem (pa tudi sicer) in zakaj? Katere nove (in nove stare) serije ste pred kratkim odkrili in bi jih radi delili z nami? Kateri so vaši najljubši liki v serijah? Imate raje ameriške ali britanske serije? Kaj vam je všeč pri enih in kaj pri drugih? Kakšne spremembe zadnje čase opažate pri "produkciji serij"? Zakaj serije postajajo vse bolj podobne filmom in kdaj bomo serije lahko gledali tudi na velikem platnu?

Nova BBC-jeva uspešnica Sherlock Holmes 2.0

Benedict Cumberbatch - "new kid on the block"

In seveda še mnogo o teh zanimivih, včasih nepomembnih in nebistvenih, a v isti sapi za človeški obstoj nadvse esencialnih podatkih in dejstvih, ki jih nujno moramo vedeti in poznati zato, da o njih lahko na dolgo in široko klepetamo s prijatelji ob dolgih kavicah, na sprehodih, na avtobusu, vlaku, ipd.

Še pomnite Georga Clooneya v Urgenci (ER)?
Izgovor za tokratno tematiko smo torej bolj ali manj uspešno naprtili študijskemu obdobju, hočeš-nočeš, pa smo še vedno tudi pod rahlim vtisom minulega simpozija o sodobnih TV serijah in serialnosti.
(Mimogrede, v Kinopolisu še vedno lahko kupite zbornik Proti koncu)

Cooper: Stop smoking so much. It’s a sign of weakness.
You know how Hitler got Neville Chamberlain to give him everything at Munich?
He held the conference at an old palace that forbade smoking.
And after an hour and a half of not smoking,
Neville Chamberlain would have given Hitler his mother as a dance partner.
Sterling: All I can get from this story is that Hitler didn’t smoke. And I do.

Mad Men season 1 episode 7 - “Seeing Red”
Mad Men
Prva dva dela serije Boardwalk Emipre je režiral Martin Scorsese
Steve Buscemi
Michael Pitt
Kelly Macdonald
Vabljeni torej na kratek oddih med študijem, na prijeten klepet in na skodelico kave. Preživite lep večer v družbi drugih ljubiteljev televizijskih serij in v toplem zavetju kinotečnega kotička na Miklošičevi. Pa ne pozabite pripeljati prijateljev in prijateljic. The more - the merrier!

»Pulp Fiction? Yeah, I saw it on the airoplane.
It's cute. It's a 30-minute film about a group of friends who like
cheeseburgers, dancing and the Bible."
(Community, Season 2, Episode 19 – Critical Film Studies)




Se vidimo!

ponedeljek, 9. januar 2012

RODNE GRUDE FILM


Pogosto med branjem intervjujev, knjig, člankov in konzumiranjem podobnih virov informacij ter mnenj naletimo na misel ali izjavo, ki si jo trikrat podčrtamo in širni svet seznanimo s svojim strinjanjem z njo. Ker bodo januarska branja oz. razmišljanja namenjena slovenskemu filmu, si ne morem pomagati, da ne bi delila naslednjega citata Nejca Gazvode v krepki in poševni pisavi: "Do Slovenije pa sem še posebej kritičen, ker je naš nacionalni šport to, da se vsak, ki je videl Kekca, Srečo na vrvici in trikrat Kajmaka in marmelado, pretvori v velekritika in mi soli pamet, da moram snemati filme za gledalce, ne pa te socialne drame o samomorih in pijancih.".[1] Naveličana izjav, da je slovenski film zanič (pri čemer ni popolnoma jasno, ali je govora o zadnjih petih, desetih ali dvajsetih letih oz. se je kvaliteta slovenskih filmov zaključila z Vesno ali To so gadi) pozivam ali izzivam k srečanju in izmenjavi mnenj.
Prizor iz filma Vesna
V pomoč k razmisleku naj bodo (med drugim in številnim) naslednji pogovori. Samo Rugelj v Delu: Ne Spielberg, renesančni genij lahko reši slovenski film[2], Intervju z Janezom Lapajnetom[3], pogovor z Mitjo Okornom: Kevin za Božič več ne bo sam doma![4], Metod Pevec za Playboy[5], pogovor z Markom Naberšnikom: Deset milijonov za slovenski film[6] in Janezem Burgerjem: To ni film, ki ga lahko posnameš na mobitel.[7]
Prizor iz filma Pod njenim oknom
Po intenzivni debati (začela se bo v ponedeljek 23. januarja ob 18. uri) pa bomo v slogu zaključili srečanje z ogledom slovenskega filma režiserja F. Čapa: Naš avto. Za udeležence in udeleženke kinotečnega srečanja bo ogled predstave sponzoriran z naše strani.

Se vidimo!

Julija Somrak

 




[1] http://www.rtvslo.si/kultura/film/pri-nas-se-vsak-ki-je-videl-kekca-in-trikrat-kajmak-in-marmelado-pretvori-v-velekritika/270229
[2] http://www.delo.si/clanek/137378
[3] http://www.filmosfera.si/intervju-z-janezom-lapajnetom/2107/
[4] http://www.pigac.si/2011/12/15/intervju-mitja-okorn/
[5] http://www.playboy.si/branje/intervju/metod-pevec/2/
[6] http://www.dnevnik.si/objektiv/1042368063
[7] http://www.filmosfera.si/janez-burger-to-ni-film-ki-ga-lahko-posnames-na-telefon/4082/

sreda, 4. januar 2012

BOB ANDERSON & JANUARSKA FILMSKA SREČANJA

O človeku, ki se je v Vojni zvezd bojeval pod masko zla in o tem, kdo skrbi za ohranjanje filmskega spomina.

Novo leto se za ljubitelje mečevanja na filmskem platnu ni začelo ravno spodbudno. Na novoletni dan je namreč umrl eden največjih mečevalcev na svetu, ki je bil hkrati tudi izjemen koreograf filmskih bitk. Bob Anderson se je po tem, ko je na olimpijskih igrah leta 1952 ter na dveh svetovnih prvenstvih v letih 1950 in 1953 vihtel meč za Veliko Britanijo, pod kostumom Darth Vaderja mečeval v številnih bitkah v znameniti sagi Vojna zvezd (Star Wars, George Lucas, 1977 - 2005).
Bob Anderson
Bob Anderson v Vojni zvezd
Darth Vader je bil sicer kompozicija treh ljudi. David Prowse mu je posodil telo, James Earl Jones glas, Bob Anderson pa mečevalske spretnosti.


Bob Anderson se je kot Darth Vader mečeval v dveh filmih sage Vojna Zvezd in sicer v filmu Imperij vrača udarec (The Empire Strikes Back, George Lucas, 1980) in v filmu Vrnitev jedija (Return of the Jedi, George Lucas, 1983).

Prizor iz filma Vojna zvezd
Originalna zasedba Vojne zvezd
Poleg tega je mečevalski mojster in koreograf v svoji, kar pet desetletij dolgi karieri, sodeloval pri kopici filmov, ter s številnim znanimi imeni iz sveta filmske umetnosti. Med drugim je sodeloval pri snemanju dveh bondiad (Iz Rusije z ljubeznijo (From Russia with Love, Terence Young, 1963) in Umri kdaj drugič (Die Another Day, Lee Tamahori, 2002)), pa pri fimu Zorro (The Legend of Zorro, Martin Campbell, 2005) in trilogiji Gospodar prstanov (The Lord of the Rings, Peter Jackson, 2001 - 2003). 
Za filmsko mečevanje je usposobil tudi lepo število igralcev, med njimi Errola Flynna, Seana Conneryja, Antonia Banderasa in Johnnyja Deppa. Še lani pa je sodeloval tudi pri snemanju filma Hobit (The Hobbit: An Unexpected Journey, Peter Jackson, 2012).
Kar pa nas pripelje do malo bolj obetavnega začetka leta 2012. Pred kratkim je bila namreč končno napovedana premiera prvega dela Hobita, kar pomeni, da leta 2012 zagotovo še ne bo konec sveta, saj se nam 2013 obeta vsaj še drugi del epske predzgodbe Gospodarja prstanov oziroma "Hobit 2" (The Hobbit: There and Back Again, Peter Jackson, 2013)
Doooh :)
RIP


JANUARSKA FILMSKA SREČANJA
(Slovenska kinoteka in Slovenski filmski arhiv)

Tudi v novem letu bomo nadaljevali s serijo filmskih srečanj ter filmskih branj.
V prvem mesecu novega leta, se bodo srečanja izjemoma zgodila drugi ponedeljek v mesecu, se pravi 9. januarja.
Na njih se bomo ukvarjali z dvema institucijama, ki v Sloveniji skrbita za zbiranje, hranjenje in predstavljanje filmskega gradiva, oziroma drugače rečeno, ukvarjali se bomo s poslanstvom Slovenske kinoteke in Slovenskega filmskega arhiva (SFA).

Kekec (1951)
Filmske kopije

Spregovorili bomo o tem, kaj in kako dela eden ter kaj in kako drugi. Kako deluje Slovenska kinoteka in s čim vse se ukvarja. Čemu oziroma komu je pravzaprav namenjena kinotečna dejavnost oziroma, kaj je njen poglavitni namen. V čem je njeno najvažnejše poslanstvo? Za kaj je zadolžen programski oddelek, za kaj arhivski, pa muzejski in raziskovalno-založniški,...? Kaj so cilji in naloge Slovenskega filmskega arhiva? V čem sta si instituciji podobni, v čem se razlikjeta. Na kakšen način sodelujeta?
Na kratko bomo spregovorili tudi o aktualni tematiki digitalizacije filmov. O prednostih in slabostih le te, oziroma o prihodnosti in pomenu prikazovanja, hranjenja in restavriranja filma v digitalni dobi. Ali, kot je v aktualnem Kinotečniku lepo zapisal Tone Frelih:
"Ohranjeni filmski dokumenti niso samo bolj ali manj pozabljena "shramba" starih trakov, ampak so neizčrpna zakladnica ustvarjalnega, kulturnega, družbenega in zgodovinskega duha minulih časov. Brez te zakladnice bi bili prikrajšani za spomin. Brez spomina pa gotovo ni zavedanja o že doseženem in tudi ni poti v prihodnje dosežke. Če se odločimo, da spomin ne šteje, se odločimo tudi, da nas preteklost ne more nič naučiti."

Karol Grossman - Odhod od maše v Ljutomeru (1905)

Tokrat se bomo v kinotečni kavarni dobili že ob 17:00. Po pogovoru si bomo družno in seveda brezplačno, na večeru SFA-ja v Slovenski kinoteki, ogledali serijo slovenskih kratkih dokumentarnih filmov.

VABLJENI
(ponedeljek, 9. januar - ob 17h pogovor v kinotečni kavarni / ob 18h ogled filmov v dvorani)