Pred dobrima dvema mesecema, ko je Kinopolis še čakal prve prebivalce, da v brezštevilnih množicah strumno prikorakajo v pisarno na Miklošičevi in v pionirsko zanosnem duhu zahtevajo svoje pravice - skupaj s člansko izkaznico - je padla tudi ideja, da bi klasično filmo-gledanje dopolnili in obogatili s filmo-branjem.
Filmska literatura vseh vrst po svetu izhaja prav tako vneto kot filmi sami in tudi domači trg se lahko vsako leto pohvali z vsaj nekaj novimi naslovi. Vsekakor z dovolj velikim številom, da se nam, zainteresiranim bralcem literature takšnega žanra, pocedijo sline. Večkrat pa se zgodi, da potem, ko knjižno bero s ponosom razstavimo na policah svojih študijskih izbic in soban, zgolj pogoltnemo debele sline poželenja, pozornost pa posvetimo nujnejšim zadevam ...
Prav zaradi tega v okviru Kinopolisa napovedujemo Filmska branja.
Filmska branja so se namenila postati popolnoma neformalna in docela neobremenjena druženja posameznic in posameznikov, katerih namen je deliti mnenja, ideje in kakršnekoli drugačne mentalne zapiske glede del filmske literature, ki si jih bomo izbrali za branje.
Delovala bodo kot neke vrste bralni krožek, s tem, da bomo prebrano vsak teden (ali vsakih 14 dni - odvisno od dolžine in zahtevnosti dela) predebatirali ob kavi in podobnih kavarniških stalnicah v bralnem kotičku kavarne Slovenske kinoteke.
K branju pa bo sodil tudi ogled referenčnega filmskega dela. Brez tega ne gre ;)
Premierna Filmska branja se bodo zgodila naslednji mesec,
in sicer
17. marca ob 17. uri,
ko si bomo najprej ogledali film Državljan Kane (Citizen Kane, Orson Welles, 1939).
Orsonovega Državljana Kanea najbrž potrebno posebej predstavljati, a ne?
Zato pa lahko nekaj več povemo o zadevi, ki jo bomo brali.
Gre za zloglasni, legendarni esej z naslovom "Raising Kane", ki je bil leta 1972 prvič objavljen na straneh revije The New Yorker in kmalu zanetil eno najbolj živahnih ter zanimivih filmskih polemik tistega časa, predvsem med filmskimi kritiki. Avtorica eseja je bila Pauline Kael, eno najbolj znanih in vplivnih imen ameriške filmske kritike. Stanovske kolege je v eseju razburila z dokazovanjem, da Orsonu Wellesu ne bi smeli pripisovati levjega deleža pri avtorstvu prvenca - to pa je bilo naravnost blasfemično glede na status in ugled, ki ga je Welles užival pri filmskih kritikih, publicistih in v ameriški filmski industriji (četudi ga je slednja po škandalu "Rosebud" praktično izobčila).
Že sam odziv na esej je torej zgodba zase, zato bomo v branje vključili tudi kakšno dodatno literaturo in ugotavljali, kakšen vpliv je imelo vse to dogajanje na filmsko kritiko takrat in kako se le-ta kaže še danes.
Vsi radovedni ste torej vabljeni na prvo srečanje Filmskih branj, na katera se od danes naprej tudi že prijavite.
To storite tako, da:
pošljete svoje ime na email naslov bojana.bregar@kinoteka.si
ali
se oglasite v pisarni Programskega oddelka in tam pustite svoje ime in kontakt.
Prijave sprejemamo do 16. marca, potrebne pa so, da se lahko brezplačno udeležite ogleda filma.
In še vprašanje za konec:
Katere filmske knjige čakajo na vas, da se jim posvetite? :)
Lep pozdrav!
Ni komentarjev:
Objavite komentar