ponedeljek, 17. januar 2011

Love Will Tear Us Apart

*Hvala hvala Katarini (ki je čisto mimogrede tudi kinotečna biljeterka), ker me je opozorila, da sem usekala mimo pri uri predstave - Jules in Jim sta danes na programu ob 22. in ne ob 18. uri, kot sem napisala včeraj. She saved my ass ;b

Truffautov Jules in Jim mi je šel ob prvem ogledu izjemno na živce. Pravzaprav mi je šla na živce Catherine, lik Jeanne Moreau. Nisem niti dobro vedela, zakaj. Najbrž me je mučila tista zloglasna ženska zavist.
Tako je ostalo dolgo časa, vse dokler nisem filma pogledala drugič. In potem tretjič.
In potem mi je zlezel pod kožo. Catherine prav tako. Zavist je zamenjalo občudovanje in zdi se mi, da jo danes veliko bolje razumem, kot pred nekaj leti. Čeprav je še vedno ne razumem popolnoma.
Ženske ...






















Zakaj pišem o tem? Predvsem zato, ker me vedno znova preseneti, kako zelo se film spreminja skupaj s človekom, ki ga gleda. Nekateri filmi postajajo z več ogledi boljši, spet drugi ... no, včasih je bolje, da kakšnega filma ne pogledaš nikoli več. Zlasti to velja za tiste, ki so se nam zdeli super, ko smo bili še majhni in ne tako izbirčni in nas je po filmskem vesolju vodil (večinoma) TV program.


Kakorkoli že, Julesu in Jimu in Catherine, ki bodo jutri ob 22. uri spet pletli svojo ljubezensko mrežo, posvečam tole lestvico, in sicer je to (preferenčno razvrščena) lestvica vseh dobrih filmskih trojčkov, ki sem se jih spomnila v zadnje pol ure.

Viva la menage a trois!

  • Sanjači (The Dreamers, Bernardo Bertolucci, 2003) - tinejdžerji v velikem pariškem stanovanju, minus mama in očka, plus revolucija in Cinemateque de Paris. Plus incest.
  •  Življenje pod vodo (The Life Aquatic With Steve Zissou, Wes Anderson, 2004) - Oče, (domnevni) sin in novinarka, ki ima preveč želez(a?) v ognju.
  • Butch Cassidy in Sundance Kid ( George Roy Hill, 1969) - Jules in Jim na Divjem zahodu. Recimo.
  • Vicky Cristina Barcelona (Woody Allen, 2008) - Woody v Španiji. Zanimivo. Bonus - Scarlett Johansson!
  • Shortbus (John Cameron Mitchell, 2006) - Uh, toliko ljubezni na kupu, da verjetno ne gre več zgolj za trojček. Kvazi hipster/new age komuna za tiste, ki vas ni strah gole kože in zgovornih Newyorčanov.
  • Jaz pa tebi mamo (Y tu mama tambien, Alfonso Cuaron, 2001)
  • Hudičevki (Les Diaboliques, Henri-Georges Clouzot) - trojček, ki se ne uresniči ... 
Skoraj vsi ti filmi so iz novega tisočletja, zato se zanašam na vaš nedvomno boljši spomin, da se domislite česa s starejšim datumom.

Toliko za danes, se vidimo jutri na trojčku odličnih (starih) filmov,
B


P.S. Se najiskreneje oproščam, ker v tekstu nastajajo napake v zapisu filmov, vse le zato, ker mi še ni uspelo najti apostrofov ... Prosim, imejte potrpljenje z računalniško nepismenimi :)

1 komentar:

Eva pravi ...

The Bandits, še en trojček:)