petek, 31. december 2010

Psychobable & moj Top of the Pops 2010

Hello world!

Kako se držite v nevzdržno pojenjajočih urah leta 2010? Mimogrede, nočem vas strašiti ali karkoli, ampak ravnokar sem se spomnila, da naj bi bilo leta 2012 konec sveta. Apokalipsa in te zadeve. Tako da, če ste bolj previdne sorte in če sledite načelu "za vsak primer" ali onemu kultnemu, ki pravi, da nas nič ne sme presenetiti, potem naj vam to služi kot prijateljski opomin. Če ste s čim do zdaj odlašali, potem imate zdaj dobro leto časa, da poravnate račune, pokličete stare prijatelje, obudite ugasle ljubezni in tako naprej, prosto po vaši prioritetni listi.

Ko smo že pri tem, morda to ni najslabši nasvet tudi za ostale, ki vam preroške napovedi ne sežejo do srca.
Ob tem vam ponudim še eno zimzeleno misel - Kar lahko storiš danes, ne odlagaj na jutri



 Če se vam morda zdi čudno, da se spuščam v tako ne-filmski diskurz - ni panike, imam dober razlog.

Zgodilo se je namreč, da je naš domiselni kinotečni sodelavec Matevž nedavno tega prišel na idejo, da bi blog lahko popestrili z lestvico najboljših filmov tega leta. Super ideja. Sledilo je navdušenje in za navdušenjem kup popisanih listov papirja in za tem nov kup popisanih listov, čemur je po kofetarski pavzi sledilo zaskrbljeno stanje. Namreč, ko sem se spravila brskat po filmski beri preteklega leta (@Bojana: začni pisati filmski dnevnik!), se je naenkrat poleg seznama mojih najljubših/najboljših filmov tega leta pojavil še en, mnogo daljši seznam; filmi leta 2010, ki bi jih rada videla, a jih (iz različnih razlogov) še nisem.
Zakaj ne?

Ko sem iskala odgovor, sem naletela na tole nazorno ilustracijo (in se načila nove besede) :

Pro-kra-sti-na-ci-ja



Drug problem ob brskanju po raznih sorodnih seznamih je ta, da se na njih največkrat znajdejo mainstreamovski filmi, obskurneži pa se izgubijo v neidentificiranih črnih luknjah (mojega in internetnega) spomina. Zato takšen naslov.

Tako sem se odločila svojemu seznamu top filmov preteklega leta dodati seznam top filmov, ki jih še nisem videla. In nato še kratek seznam filmov, ki sem jih videla, a si želim, da jih ne bi. In kot dodaten bonus še mini seznam osebnih najboljših filmskih odkritij iz preteklosti, ki so se zgodila letos.

Seveda ste vsi (oz. oba, ki sta prišla do tega odstavka) vabljeni, da v komentarjih dodate svoje favorite, velja pa še vedno tudi, da ste za komentiranje nagrajeni.

Top of 2010 Gallore

13 NAJLJUBŠIH FILMOV 2010*

  1. ANTIKRIST (Antichrist, Lars von Trier, 2009) - ker mi je dal misliti strašne (in strašno iskrene) misli.
  2. SCOTT PILGRIM PROTI VSEM (Scott Pilgrim vs. the World, Edgar Wright, 2010) - ker se cedi od popkulturnih referenc in se ga zato ne naveličam gledati.
  3. A SINGLE MAN (Tom Ford, 2010) - ker je lep, kot so ponavadi lepi pol stoletja starejši filmi.
  4. NAMIŠLJENE LJUBEZNI (Les amoures imaginaires, Xavier Dolan, 2010) - gotta love the threesomes ...
  5.  FUŽINE NEJBERHUD: ŠPORTNI UPI (Diego Menendes, 2010) - gotta love Diego!!!
  6. PUNCA IN DVA FANTA (The Exploding Girl, Bradley Rust Gray, 2009) - ker je kriv, da sem se začela zanimati za mumblecore.
  7. POKVARJENI POROČNIK: NEW ORLEANS (Bad Lieutenant: Port of Call - New Orleans, Werner Herzog, 2009) - ker si zelo živo predstavljam, kako je ta film razpi**il Abela Ferraro in se ob tem neizmerno zabavam.
  8. GREENBERG (Noah Baumbach, 2010) - ker smo ga morali slišati, da bi ga razumeli - Rogerja Greenberga in njegovo generacijo malcontentov.
  9. HUMPDAY (Lynn Shelton, 2009) - ker ljubezen premaga vse ovire.
  10. MORILEC V MENI (The Killer Inside Me, Michael Winterbottom, 2010) - ker nikoli ne pogruntam tega presnetega Winterbottoma ...
  11. FANTASTIC MR. FOX (Wes Anderson, 2009) - Wes Anderson, animacija, Roald Dahl. 
  12. MEJE RAZUMA (The Limits of Control, Jim Jarmusch, 2009) - ker je tako zgovoren.
  13. MAČETA (Machette, Robert Rodriguez&Ethan Maniquis, 2010) - ker sem ga videla ob polnoči, v nabito polnem kinu v Amsterdamu, kjer so vsi vzklikali in navijali in noreli ob uberkul prizorih. It's the only way to see it.

(cca.) 13 NEVIDENIH 

  1. TETRO (Francis Ford Coppola, 2009) - Vincent Gallo + temna in mučna družinska preteklost. 
  2. BLACK SWAN (Darren Aronofsky, 2010) 
  3. TRASH HUMPERS (Harmony Corine, 2009) - če ga kdo najde, se priporočam. Nenavsezadnje, kako naj človek živi zgolj od filmskih napovednikov ?
  4. THE KING'S SPEECH (Tom Hopper, 2010) 
  5. THE KIDS ARE ALL RIGHT (Lisa Cholodenko, 2010) 
  6. ENTER THE VOID (Gaspar Noe, 2009) 
  7. OČA (Vlado Škafar, 2010) + BABIES (Bebe(s), Thomas Balmes, 2010) 
  8. NA SLEDI OČETU (Winter's Bone, Debra Granik, 2010) 
  9. PREROK (Un prophete, Jacques Audiard, 2009)
  10. ESSENTIAL KILLING (Jerzy Skolimowski, 2010) + PROMISES WRITTEN IN WATER (Vincent Gallo, 2010) - še dva Vincenta Galla; v prvem igra, drugega režira. 
  11. I'M STILL HERE (Casey Affleck, 2010) - zloglasna maškarada Joaquina Phoenixa, ki je slednjega stala par let življenja in skoraj tudi kariere. 
  12. MY DOG TULIP (Paul&Sandra Fierlinger, 2010) - melanholična animacija o starcu in njegovi nemški ovčarki. Bordeline bizarno, a baje zelo ganljivo. 
  13. PIRANHA (Aleandre Aja, 2010) - 3D piranhe srečajo napol gole študentke na počitnicah. Yum. 

 TRIJE, KI JIH RAJE NE BI VIDELA

  1. HUMAN CENTIPEDE (FIRST SEQUENCE) (Tom Six, 2009) - v resnici še vedno kolebam, če ga ne bi rajši uvrstila na prvi seznam ...
  2. PREDATORJI (Predators, Nimrod Antal,2010) - dolgčas, dolgčas, dolgčas. Še dobro, da je bil zastonj.
  3. SBSKI FILM (Srpski film, Srdjan Spasojević, 2010) - Prvič, da mi je na Grossmanovem festivalu filma in vina postalo slabo zaradi prvega.
in še ...

NAJBOLJŠA ODKRITJA IZ PRETEKLOSTI

  1. HAUSU (Nobuhiko Obayashi, 1977) - ljubezen na prvi ogled.
  2. THE AMERICAN MOVIE (Chris Smith, 1999) - kdo si po tem filmu še sploh lahko drzne tarnati, da je težko biti "filmski ustvarjalec"?
  3. MS .45 (Abel Ferrara, 1981) - feminizem po moško.
  4. FISHING WITH JOHN (John Lurie, 1991) - Fishing Channel po jarmuschevsko. 

Toliko za enkrat :) Upam, da vas utegne kaj iz teh seznamov navdušiti za ogled. 

V novem letu vam želim življenja kot iz filma (po možnosti kakšnega wes-andersonovskega) in da bi se v novem letu čimvečkrat srečali v Kinoteki. Nenavsezadnje je tukaj film doma.

Srečno!





* ker so nekateri filmi iz 2009 prišli do nas šele letos, sem malce zrahljala kriterij in jih predstavljam kot letošnje.




      5 komentarjev:

      Cosmopapi pravi ...

      E, to sem čakal...
      Zelo zanimiva lestvica. Kar nekaj dobrih filmov je na njej in prepričan sem, da se bo ta še spremenila, ko boš pogledala še nekaj tistih iz "wish" liste.
      Sem mislil, da sem edini, ki sem gledal Humpday:)
      Škoda za nekatere starejše (že izven mode) filme, ampak okej, vsi filmi so mi kul (razen Namišljene ljubezni) in si po svoje zaslužijo omenjanje.
      Sem pa naletel tudi na zanimiv naslov - The Exploding Girl. Hvala ti za to, bom pogledal v kratkem.
      btw - novega Corina imaš na piratebayu
      lp

      Kinotečni blog pravi ...

      Aaa, so that's what it takes ;)

      Me veseli, da imava oba dober okus, hehe. Upam, da bo tudi Exploding Girl našel kaj ljubezni, po moje je (tako kot npr. Humpday) čisto zapostavljen. Škoda, ker pri nas nista imela distribucije ...

      Pa hvala za info! Če imaš kakšen predlog ali želje za prihodnje poste, kar na dan z njimi!

      Lp!

      Anonimni pravi ...

      Exploding girl, super film, super muzika...nikjer ne uspem dobiti komada ki je v trailerju, je od islandske skupine Andheri, angleški naslov pa je How to hurt your friends. Lahko kako pomagaš?:)

      lp

      Eva pravi ...

      The Exploding Girl je film, ki ga ne pozabiš kar tako. Sem imela to srečo, da sem ga gledala lansko leto na LIFFE-u. Neverjetno kako dobro je pasivnost predstavljena skozi igralce, okolje in zvoke... Film za gledat dvakrat.
      The Limits of Control je tudi na mojem (namišljenem) seznamu top ten. :) One just must love Jim J.
      Mačeta je zgodba zase, tako neverjetno neumen film, da ti mora bit všeč! Po koncu predstave sem imela občutek, da mi je odmrl precejšen del možgan.

      Predlagam: Potovanja vetra, Skrivnost njihovih oči, Ču Do Vi To, Med, Turneja. (ja, res je, navdušena obiskovalka LIFFA)

      Kinotečni blog pravi ...

      Hm, Potovanja vetra so bila tudi na mojem prvem seznamu za Liffe, ko sem prebrala opise v katalogu, ampak po ogledu trailerja sem si nekako premislila ...
      Pa še nekaj sem ugotovila med letošnjim Liffom - najbolj so mi bili všeč filmi, ki jih nisem imela v načrtu videti (hvala, Ana ;b). Just gotta go with the flow ...

      Sem pa same dobre stvari slišala o Skrivnosti v njihovih očeh.

      p.s.
      Anonimni, good luck! :)